«

»

Ιουν 29 2015

Μαθηματική Ημερίδα – Πρόγραμμα ευαισθητοποίησης για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες

Αγαπητοί συνάδελφοι ,

Σας καλωσορίζουμε στο χώρο του 6ου ΓΕΛ Αγρινίου. Για δεύτερη φορά γίνεται χρήση της παρούσης αίθουσας για επιμορφωτικές συναντήσεις του σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών κ. Νακου Κων/νου με την εκπαιδευτική κοινότητα της ειδικότητά του. Σήμερα έχουμε τη χαρά να έχουμε μαζί μας και τον κ. Ρισβά, το Σχολικό Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Και οι δύο ομιλητές θα αναπτύξουν θέματα σχετικά με τη διδασκαλία των Μαθηματικών, αλλά και για προγράμματα ευαισθητοποίησης, για μαθητές που παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες στο συγκεκριμένο μάθημα.

Στην τάξη, που αποτελείται από ετερόκλητους μαθητές όλοι ως μάχιμοι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουμε δυσκολίες πώς να μεταδώσουμε στους μαθητές τη γνώση γι΄ αυτό που κατέχουμε. Γι΄ αυτό είναι ωφέλιμο πάντοτε να είμαστε ανοιχτοί σε επιμορφωτικές συναντήσεις, όπου όλοι μαζί ως ειδικότητα ή ως κλάδος θα θέτουμε τους προβληματισμούς μας, θα εκφράζουμε τις ανασφάλειές μας και θα αναζητούμε το καλύτερο για τους μαθητές μας

Άλλωστε και βιβλιογραφικά τονίζεται ότι οι ραγδαίες επιστημονικές και τεχνολογικές εξελίξεις, οι σημαντικές εξελίξεις στις επιστήμες της αγωγής, και οι απαραίτητες εκπαιδευτικές προσαρμογές και μεταρρυθμίσεις, καθιστούν αναγκαία την επιμόρφωση του διδακτικού προσωπικού. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας τους είναι δικαίωμα του εκπαιδευτικού και υποχρέωση της πολιτείας και των ιθυνόντων, καθόσον αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση, τόσο για την επαγγελματική ανάπτυξη και αυτονομία του εκπαιδευτικού, όσο και για την βελτίωση της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος. Σε ένα τέτοιο πλαίσιο επιμόρφωσης η Διδακτική των Μαθηματικών και οι προβληματισμοί που αναφύονται από τη διδασκαλία τους , όχι ως συλλογή κανόνων και συνταγών, αλλά ως τρόπος ερευνητικής αντιμετώπισης των φαινομένων της διδασκαλίας και μάθησης των Μαθηματικών, μπορεί να αποτελέσει τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στα διδασκόμενα Μαθηματικά και τις Επιστήμες της Αγωγής, ανάμεσα στη διδακτική θεωρία και τη διδακτική πράξη, ανάμεσα στη διδακτική έρευνα και τη συνεχή επιμόρφωση μας.

Κλείνοντας, αφού σας καλωσορίσω για μια ακόμη φορά, θα μου επιτρέψετε να αναφερθώ, λόγω ειδικότητας στον Πλάτωνα, ο οποίος έλεγε ότι ο μαθηματικός δεν εφευρίσκει νέες μαθηματικές αλήθειες, αυτές υπάρχουν ανεξάρτητα απ? αυτόν και αναμένουν υπομονετικά τον εξερευνητή τους. Ο μαθηματικός τις ανακαλύπτει, όπως ο αστρονόμος ανακαλύπτει για πρώτη φορά ένα άγνωστο άστρο.

Σας εύχομαι μία γόνιμη ενημέρωση και ανταλλαγή απόψεων και φυσικά Καλό καλοκαίρι !