«

»

Δεκ 01 2016

Διαχείριση άγχους των εξετάσεων

αγχος

Διαχείριση άγχους κατά τη περίοδο των εξετάσεων

Στη σύγχρονη εποχή είναι αναμφισβήτητο πως δεν υπάρχει μαθητής Γ? Λυκείου που να μην έχει βιώσει έντονα το αίσθημα του άγχους. Δεν είναι λίγες οι φορές,  που οι μαθητές κατά τη διάρκεια της εξεταστικής διαδικασίας και ιδιαίτερα των Πανελλαδικών εξετάσεων, μη μπορώντας να διαχειριστούν την πίεση που τους ασκεί το άγχος παθαίνουν κρίσεις πανικού.

Για το λόγο αυτό, το σχολείο μας έκρινε αναγκαίο να προσκαλέσει την κοινωνική λειτουργό από το Κέντρο Πρόληψης Εξαρτήσεων «Οδυσσέας» κα. Ιωάννα Σταθοπούλου. Η συνάντηση με τους μαθητές, έγινε στο χώρο του σχολείου, τη Δευτέρα, 28-11-16 με σκοπό να εντοπιστούν τρόποι ώστε οι σπινθήρες του άγχους να αμβλυνθούν.

Οι μαθητές χωρίστηκαν ανά τμήμα σε ομάδες και συζήτησαν με την κα. Σταθοπούλου φαινόμενα και τρόπους εκδήλωσης του άγχους. Για παράδειγμα, όπως διαπιστώθηκε σε άλλους μαθητές το άγχος εκδηλώνεται σε υπερβολικό βαθμό, χάνουν τον έλεγχο και νιώθουν ότι η σκέψη τους είναι σαν ένα «λευκό σεντόνι». Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν και μαθητές που αντιμετωπίζουν το άγχος σε ηπιότερο βαθμό, με αποτέλεσμα να μην διακατέχονται από τις αρνητικές του επιδράσεις.

Κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας, οι μαθητές κλήθηκαν να παρουσιάσουν μέσω μιας ζωγραφιάς τα σημεία εκείνα που αισθάνονται πιο έντονα το άγχος. Στη συνέχεια, το παρουσίασαν στους συμμαθητές τους, έτσι ώστε να εντοπίσει ο καθένας ξεχωριστά τα κοινά σημεία που πιθανόν να υπάρχουν. Στο τέλος της συνάντησης προκειμένου η κα. Σταθοπούλου να δει την συνεργασία που υπάρχει μεταξύ των μαθητών τους πρότεινε ένα παιχνίδι το οποίο προκάλεσε γέλιο, φαντασία και εκτόνωση.

Οι τρόποι διαχείρισης άγχους που πρότεινε ήταν οι εξής:

  • μπαλάκια anti-stress
  • συζήτηση με κοντινά πρόσωπα
  • βαθιές αναπνοές
  • απόδραση στη φύση
  • άκουσμα μουσικής

Από τη συνάντηση αυτή συμπεράναμε ότι η διαδικασία των Πανελληνίων αποτελεί σίγουρα ένα κρίσιμο κομμάτι για την ζωή των παιδιών αλλά και των κοντινών τους προσώπων, και κατά κύριο λόγο των γονέων. Θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με ψυχραιμία και οι μαθητές να συνειδητοποιήσουν πως υπάρχουν και δεύτερες ευκαιρίες στη ζωή τους που ίσως αποδειχθούν καλύτερες.

Η βιωματική αυτή δράση θα επαναληφθεί τη Δευτέρα στις 5-12-16 και για τους υπόλοιπους μαθητές.

 

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορεί αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε HTML ετικετών και ιδιοτήτων: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>