Αρχείο ημέρας: 15 Μαΐου 2023

Μάι 15 2023

Περιβαλλοντικό πρόγραμμα 6ου ΓΕΛ Αγρινίου

Στο περιβαλλοντικό μας πρόγραμμα συμμετείχαν 30 μαθητές της Α, Β και Γ τάξης καθώς και οι καθηγητές Κακαγιάννη Θεοδώρα ΠΕ04-04 (συντονίστρια προγράμματος), Ασημάκη Κατερίνα, ΠΕ06, Σωτηρόπουλος Γεώργιος ΠΕ02, Ασημακόπουλος Γεώργιος, ΠΕ11 και Ταμπάκη Ευγενία, ΠΕ02.
Εκεί που η άγρια ζωή, σε έναν απαράμιλλης φυσικής ομορφιάς τόπο, γίνεται μέρος του αφηγήματος «επιστροφή στη φύση και τις παραδοσιακές αξίες», ως κομμάτι της εξελικτικής συνέχειας του ανθρώπου.
Πολλές μελέτες έχουν αποδείξει τη δυνατή σχέση μεταξύ της καθημερινής έκθεσης στη φύση και της υγιούς ανθρώπινης ανάπτυξης δια βίου. Η άτυπη μάθηση και οι υπαίθριες δραστηριότητες, θεωρούνται κρίσιμες για την υγεία των παιδιών και για το φυσικό κόσμο τους, τα βοηθά να ανακαλύψουν τους εαυτούς τους, σωματικά, κοινωνικά, και συναισθηματικά. Ελπίζουμε μέσω του προγράμματος μας να ενισχύσαμε την άποψη αυτή.
Το οδοιπορικό του προγράμματος μας αφορούσε κάποια από τα πολλά και αξιόλογα οικοσυστήματα της Δυτικής Μακεδονίας, οικολογικού και αισθητικού ενδιαφέροντος και με ποικίλο καθεστώς προστασίας. Ορμητήριο μας η αρχόντισσα του βορρά, Καστοριά, περιοχή με ανεξάντλητες φυσικές ομορφιές, πλούσια ιστορία, επιβλητικά αρχοντικά, αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικά μνημεία, μεσαιωνικές και βυζαντινές εκκλησίες. Πρώτος μας σταθμός η περιοχή των Πρεσπών, αποτελεί το μεγαλύτερο εθνικό Πάρκο στην Ελλάδα και διακρίνεται για τη μεγάλη ποικιλομορφία σε φυσικές διαπλάσεις και τύπους ενδιαιτημάτων. Αυτή ακριβώς η ποικιλία των βιοτόπων υποστηρίζει μεγάλο αριθμό διαφορετικών ειδών χλωρίδας και πανίδας. Συνεχίσαμε την περιήγηση μας στο αμφιθεατρικά χτισμένο, Νυμφαίο, που έχει φωλιάσει σε ένα παρθένο φυσικό περιβάλλον δασών και λιμνών, διασχίζεται από λιθόστρωτα καλντερίμια και πέτρινα σπίτια με τσίγκινες στέγες, και κοσμείται από γεφυράκια και περιποιημένες αυλές. Εδώ γνωρίσαμε το καταφύγιο άγριας ζωής που προστατεύει οργανωμένα την άγρια πανίδα, έναν προορισμό όπου οι αρκούδες, οι λύκοι και οι λύγκες αντιμετωπίζονται (περισσότερο) σαν μέλη του οικοσυστήματος και (λιγότερο) σαν απειλές για τον άνθρωπο.

Περιβαλλοντικο

[img src=https://6gelagrinio.mysch.gr/wordpress/wp-content/flagallery/23-05-15_01-28-27/thumbs/thumbs_20221125_112508.jpg]100
[img src=https://6gelagrinio.mysch.gr/wordpress/wp-content/flagallery/23-05-15_01-28-27/thumbs/thumbs_20221125_121656.jpg]80
[img src=https://6gelagrinio.mysch.gr/wordpress/wp-content/flagallery/23-05-15_01-28-27/thumbs/thumbs_20221125_121709.jpg]80
[img src=https://6gelagrinio.mysch.gr/wordpress/wp-content/flagallery/23-05-15_01-28-27/thumbs/thumbs_20221125_123317.jpg]50
[img src=https://6gelagrinio.mysch.gr/wordpress/wp-content/flagallery/23-05-15_01-28-27/thumbs/thumbs_20221125_123324.jpg]40
[img src=https://6gelagrinio.mysch.gr/wordpress/wp-content/flagallery/23-05-15_01-28-27/thumbs/thumbs_20221126_112316.jpg]50
[img src=https://6gelagrinio.mysch.gr/wordpress/wp-content/flagallery/23-05-15_01-28-27/thumbs/thumbs_20221126_112324.jpg]50
[img src=https://6gelagrinio.mysch.gr/wordpress/wp-content/flagallery/23-05-15_01-28-27/thumbs/thumbs_20221126_123442.jpg]50
[img src=https://6gelagrinio.mysch.gr/wordpress/wp-content/flagallery/23-05-15_01-28-27/thumbs/thumbs_20221126_164608.jpg]40
[img src=https://6gelagrinio.mysch.gr/wordpress/wp-content/flagallery/23-05-15_01-28-27/thumbs/thumbs_20221126_165302.jpg]50
[img src=https://6gelagrinio.mysch.gr/wordpress/wp-content/flagallery/23-05-15_01-28-27/thumbs/thumbs_img-0ae80aed0f816ddf41ad8664897fefeb-v.jpg]70
[img src=https://6gelagrinio.mysch.gr/wordpress/wp-content/flagallery/23-05-15_01-28-27/thumbs/thumbs_img-3dc45872292f550cd085d360e9b2137a-v.jpg]90
[img src=https://6gelagrinio.mysch.gr/wordpress/wp-content/flagallery/23-05-15_01-28-27/thumbs/thumbs_img-4dac814a6c13a530d6652b0ad5b128d9-v.jpg]80
[img src=https://6gelagrinio.mysch.gr/wordpress/wp-content/flagallery/23-05-15_01-28-27/thumbs/thumbs_img-4f44c49a22a3265238ab4d4b40d09228-v.jpg]40
[img src=https://6gelagrinio.mysch.gr/wordpress/wp-content/flagallery/23-05-15_01-28-27/thumbs/thumbs_img-4f513d016a209d47f6e1149c4f82d956-v.jpg]50
[img src=https://6gelagrinio.mysch.gr/wordpress/wp-content/flagallery/23-05-15_01-28-27/thumbs/thumbs_img-7d66a0c1c0c35eea81a88d7f8429cad0-v.jpg]40
[img src=https://6gelagrinio.mysch.gr/wordpress/wp-content/flagallery/23-05-15_01-28-27/thumbs/thumbs_img-08e57a3fb82b13e091dc2957671a68a8-v.jpg]20
[img src=https://6gelagrinio.mysch.gr/wordpress/wp-content/flagallery/23-05-15_01-28-27/thumbs/thumbs_img-8d39acff56ef1a299ef54ae8b9d6a01d-v.jpg]40
[img src=https://6gelagrinio.mysch.gr/wordpress/wp-content/flagallery/23-05-15_01-28-27/thumbs/thumbs_img-a0cce28d156b5af5fec5610e3ac22c8b-v.jpg]60
[img src=https://6gelagrinio.mysch.gr/wordpress/wp-content/flagallery/23-05-15_01-28-27/thumbs/thumbs_img-ab587041affe04ff009326e637856b47-v.jpg]40
[img src=https://6gelagrinio.mysch.gr/wordpress/wp-content/flagallery/23-05-15_01-28-27/thumbs/thumbs_img-ae2b732d8a84fe3324b2f56fd17461e4-v.jpg]40
[img src=https://6gelagrinio.mysch.gr/wordpress/wp-content/flagallery/23-05-15_01-28-27/thumbs/thumbs_img-c54fa4e48e8ca06fa85908dbaf59de58-v.jpg]30
[img src=https://6gelagrinio.mysch.gr/wordpress/wp-content/flagallery/23-05-15_01-28-27/thumbs/thumbs_img-f99b099cc7536fdbd630e06e165b1cdd-v.jpg]20
[img src=https://6gelagrinio.mysch.gr/wordpress/wp-content/flagallery/23-05-15_01-28-27/thumbs/thumbs_img-f5561043e0146250f9d6b36e1c6af581-v.jpg]30

Μάι 15 2023

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα υγείας 6ου ΓΕΛ Αγρινίου

Ο κύριος σκοπός του εκπαιδευτικού μας προγράμματος υγείας, που για πρώτη φορά υλοποιήθηκε φέτος, με τίτλο «Η παροχή Πρώτων Βοηθειών σε άνθρωπο που κινδυνεύει δεν είναι εθελοντική αλλά υποχρεωτική!» ήταν να βοηθήσει στην εκμάθηση των δεξιοτήτων των Βασικών Πρώτων Βοηθειών στους μαθητές του σχολείου μας, προάγοντας παράλληλα τον Εθελοντισμό και την Ασφάλεια.
«Πρώτη βοήθεια είναι η άμεση και προσωρινή φροντίδα που παρέχεται στο θύμα ενός ατυχήματος ή σε έναν ασθενή με σκοπό τη διατήρηση του στη ζωή και την πρόληψη επιδείνωσης της κατάστασης έως ότου φτάσει η εξειδικευμένη βοήθεια.»
Συγκεκριμένα το πρόγραμμα αυτό παρείχε στους μαθητές τη γνώση, ώστε να ανταπεξέρχονται σε μια ποικιλία επικινδύνων για την ζωή καταστάσεων. Έτσι τους δίνει την δυνατότητα, εάν χρειασθεί, να ενεργήσουν κατάλληλα και με αυτοπεποίθηση σε μία επείγουσα κατάσταση, μέχρι την παροχή εξειδικευμένης βοήθειας.
Το σχολείο είναι το ιδανικό μέρος για την εισαγωγή και απόκτηση αυτών των σημαντικών δεξιοτήτων. Η Βασική Υποστήριξη της Ζωής είναι μία ζωτική μάθηση, που όλοι θα έπρεπε να μαθαίνουν με την πρώτη ευκαιρία γιατί το αύριο μπορεί να είναι πολύ αργά. Οι θεματικές ενότητες με τις οποίες ασχοληθήκαμε ήταν:
• Το φαρμακείο του σχολείου
• Πρώτες βοήθειες σε συχνά προβλήματα υγείας στο σχολείο
• Σχολικό ατύχημα
Εκτός από τις χρήσιμες πληροφορίες και την εκμάθηση βασικών αρχών που μας μετέδωσε η κ.Τσούτσικου Αρετή: Νοσηλεύτρια, υπεύθυνη εκπαίδευσης ενηλίκων στις πρώτες βοήθειες στον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό (και επίδειξης σε σχολεία), οι μαθητές μας συμμετείχαν βιωματικά στην παροχή πρώτων βοηθειών τόσο μεταξύ τους – σε συμμαθητές τους – όσο και σε προπλάσματα ενήλικα και μικρού παιδιού. Επίσης σημαντική ήταν η εξοικείωση τους με προσομοιώματα διαφόρων τύπων τραυμάτων τα οποία δημιούργησαν οι ίδιοι με τη χρήση ειδικού πακέτου προσομοίωσης ατυχημάτων.
Μελλοντικός μας στόχος είναι οι μαθητές μας κάθε χρόνο να ενημερώνονται αλλά και να ανανεώνουν τις γνώσεις τους πάνω στην παροχή πρώτων βοηθειών, για να μην είναι παρατηρητές, αλλά ενεργοί συμμετέχοντες!!